Nå blir Dykking 100% digitalt
Bladet Dykking legger om til digital distribusjon. – Pandemien og følgene av den tok knekken på det trykte bladet, og det har vært vanskelig å komme i gang igjen, sier redaktør Christian Skauge.
Nå blir Dykking 100% digitalt
Bladet Dykking legger om til digital distribusjon. – Pandemien og følgene av den tok knekken på det trykte bladet, og det har vært vanskelig å komme i gang igjen, sier redaktør Christian Skauge.
Informasjon fra bladet Dykking
På grunn av økte trykke- og portopriser er det dessverre ikke lenger mulig å gi ut et trykt blad, og Dykking vil derfor i fremtiden være 100% digitalt.
LES OGSÅ
Se de siste sakene på Dykking.no
– Ingen har mer lyst til å gi ut et trykt blad enn meg, men dette er ikke lenger noen farbar vei, sier redaktør Christian Skauge.
Under pandemien ble abonnementene frosset. Målet har hele tiden vært at abonnentene skal få det de har betalt for, og det får de med den nye digitale løsningen.
SE SELV: Slik blir nettartiklene
– Det har dessverre tatt alt for lang tid å komme til denne konklusjonen. Vi takker for tålmodighet og støtte fra abonnenter og alle i dykkebransjen, sier Skauge.
Framover vil magasinartiklene publiseres på nettsidene, tilpasset både mobil og stor skjerm. Artiklene vil ligge bak en betalingsmur når denne er klar – men foreløpig blir de liggende åpent til glede for alle.
LES OGSÅ
Nyttige linker for dykkere
– Vi planlegger å publisere nye magasinartikler fortløpende utover sommeren. Det vil også fortsatt være gratis stoff på Dykking.no som er tilgjengelig for alle, sier Skauge.
Artikkelarkivet vil også gjøres tilgjengelig i en løsning der man kan bla i tidligere utgaver, helst på en større skjerm. Når betalingsmuren er på plass vil abonnentene få tilgang til alle utgaver tilbake til 2010.
Dykking har kommet ut i trykt format siden 1983, men tiden har løpt fra denne distribusjonsformen. Kostnadene blir for høye, og en digital løsning vil være tilgjengelig for leserne også når de er på farten.
– Vi er lei oss for at det ikke lenger vil være et trykt dykkeblad i Norge, men tror at den nye digitale løsningen vi nå jobber med vil bli et bedre tilbud, sier Skauge.
Abonnenter og annonsører vil få en e-post i løpet av sommeren med nærmere informasjon om hva omleggingen betyr for dem. Det er ikke nødvendig å ta kontakt før dette.
I mellomtiden er det bare å glede seg over det digitale stoffet som kommer på Dykking.no – både nyheter slik man har blitt vant til, og nytt magasinstoff.