PADI kjøper Bonniers dykkemagasiner
Bonnier-konsernets Dive Media Group, som inkluderer bladene Scuba Diving, Sport Diver og Skin Diver, har blitt kjøpt av PADI for en ukjent sum. Overtakelsen skjedde umiddelbart.

NYHETER
PADI kjøper Bonniers dykkemagasiner
Bonnier-konsernets Dive Media Group, som inkluderer bladene Scuba Diving, Sport Diver og Skin Diver, har blitt kjøpt av PADI for en ukjent sum. Overtakelsen skjedde umiddelbart.
8. august 2019
PADI ønsker med oppkjøpet å styrke sin posisjon som verdens ledende utdanningsorganisasjon melder flere medier, deriblant Folio.com.– Vår investering i dykkebladene er en naturlig forlengelse av PADIs ønske om å utdanne og inspirere dykkere, uttalte PADI-sjefen Drew Richardson etter at nyheten ble kjent.
Scuba Diving Magazine har ifølge Bonnier Corporation et opplag på rundt 75.000, mens de to andre bladene ikke lenger finnes i trykt utgave. Bonnier sluttet å gi ut Sport Diver i januar 2018, mens Skin Diver bare finnes i en digital utgave etter nedleggelsen i 2002. Bladet hadde da vært gitt ut siden 1951.
Det er ikke kjent hva PADI betalte for de tre titlene og den digitale plattformen som følger med. Salget skjedde den 19. juni, ifølge en pressemelding fra Bonnier Corporation som først nylig nådde oss i redaksjonen.